Audi’s nye globale brandkampagne er filmet i København

Audi sætter mennesker med deres værdier og behov i centrum for den nye brandstrategi. Bæredygtighed, digitalisering og design er fortsat de centrale temaer, og omstillingen til en mere bæredygtig og digital premium mobilitet fremhæves i den nye globale brandkampagne med sloganet "Future is an Attitude". Billeder og film er primært optaget i og omkring København.

"Ved at finpudse vores brandstrategi giver vi en nutidig definition af 'Vorsprung' og gør os klar til fremtiden – til en ny æra omkring biler og til vores kunder," siger Henrik Wenders, Senior Vice President Brand Audi. ”Formålet er,” fortsætter han, ”at forbedre folks liv gennem teknologi og at yde et bidrag til samfundet. Audi's ambition er at forme fremtiden for premium mobilitet og skabe fascinerende oplevelser.”

Made in Denmark

Om valget af København som den primære setting for den knap 2 min. lange brandfilm, forklarer Susanne Franz, Head of Brand Communication, Content Marketing hos Audi AG: ”København har en moderne og elegant arkitektur, og rundt om København er der smukke broer og kyster, hvor det er muligt at optage kørescener. Samtidig repræsenterer København en moderne og progressiv kultur, og disse eksklusive omgivelser passer godt til Audi som brand og til vores brandfortælling.”

Hos Audi Danmark er Head of Marketing, Morten Friis-Olsen, glad for, at Audi AG sætter Danmark på verdenskortet: ”Audi og Danmark er et godt match bl.a. med danskernes forkærlighed for nordisk design med den enkle, rene stil, og fordi danskerne samtidig har et højt digitaliseringsniveau og hurtigt tager ny teknologi ind. Og så er vi da stolte over, at andre også kan se det unikke i vores land, og at vi hos Audi Danmark er med til at skabe noget international synlighed for Danmark.”

”Future is an Attitude”

Med sin globale kampagne viser Audi vejen til en elektrisk, digitaliseret og emotionel fremtid. Ud over en nuværende model som Audi e-tronSportback, er også Audi Q4 Sportback e-tron concept og den visionære Audi AI:ME med i kampagnen og repræsenterer Audi’s innovative styrke. Hovedpersonerne er Audi medarbejdere som chefdesigner Marc Lichte, der er den autentiske legemliggørelse af Audi's ”attitude”.

Med brandkampagnens kommunikative platform "Future is an Attitude" vil Audi forene internationale markedsføringsaktiviteter, samtidig med at der tages kulturelle og nationale hensyn. "Vorsprung durch Technik" vil fortsat være Audis claim. På den nyligt lancerede hjemmeside progress.audi vil alt indhold fra kampagnen blive samlet sammen med yderligere baggrundshistorier.

Læs mere om brandkampagnen på audi.dk/future

Download brandfilmen på video.audi.dk/future-is-an-attitude


Pressemeddelelsen blev sendt med Mynewsdesk