Fire ringe og tre striber: adidas bliver officiel partner for Audi F1 Team

Det kommende Audi F1 Team og adidas har netop annonceret et flerårigt partnerskab, der gør tyske adidas til teamets officielle tøjpartner. Kollektionen, som præsenteres til februar inden starten af 2026-sæsonen, skal kombinere stilfuldt design – præget af klarhed og præcision – med banebrydende teknologi.

Som en del af partnerskabet arbejder adidas og det fremtidige Audi F1 Team tæt sammen om at udvikle en omfattende kollektion af high-performance udstyr, der opfylder specifikke krav, til kørere, mekanikere, ingeniører og andre teammedlemmer på banen. Det fælles mål er at skabe funktionelle produkter, der giver teamet den bedst mulige støtte til deres arbejde. I en sport, der trives med kontinuerlig udvikling, sætter kollektionen også nye trends i motorsportskulturen – karakteriseret af state-of-the-art adidas-teknologi og en frisk, innovativ tilgang til paddocken.

Da fans er kernen i dette partnerskab, har adidas og det fremtidige Audi F1 Team formet et samarbejde, der går ud over den blotte udvikling af tøj. Adidas og Audi F1 Team har en fælles kulturel passion for sport, innovation og design, der vækker følelser, og de to mærker vil lancere en eksklusiv produktlinje af tøj, sko og tilbehør over hele verden før det første løb, og dermed give fans mulighed for at vise deres solidaritet med holdet.

Gernot Döllner, CEO for AUDI AG og bestyrelsesformand for Sauber Motorsport AG: "adidas og Audi har årtiers samarbejde inden for topsport – bygget på fælles værdier og ønsket om at inspirere gennem præstationer. Vores partnerskab i Formel 1 går langt ud over jagten på innovation og toppræstationer: Det kombinerer styrkerne og visionerne fra to progressive mærker." Den kommende adidas-kollektion vil være kendetegnet ved klarhed og præcision, ligesom Audis nye designfilosofi. "Det faktum, at vi former vores mærkes indtræden i den førende klasse inden for motorsport sammen med adidas, understreger den store tillid og påskønnelse, vi har for vores samarbejde."

Bjørn Gulden, CEO for adidas: "Vi er meget stolte af at samarbejde med det fremtidige Audi F1-team og støtte deres debut i den bedste klasse indenfor motorsporten. At samle de ikoniske fire ringe og vores tre striber i 2026-paddocken markerer et spændende nyt kapitel inden for motorsport. Som en del af vores løbende engagement i F1 viser dette partnerskab vores fokus på at samarbejde med brands, der er forankret i fælles overbevisninger og innovative perspektiver, på og uden for banen. Vi ser meget frem til at afsløre alt, hvad vi har planlagt, mens vi ser frem til at gøre det muligt for kørerne og teamet at få succes og engagere en ny generation af motorsportsfans!"

Jonathan Wheatley, teamchef for det fremtidige Audi F1 Team: "Med adidas udstyrer vi vores medarbejdere med optimalt teknisk sportsudstyr, der forbedrer ydeevnen, hvor det betyder mest. Ud over racerløb deler vi en forpligtelse til at gøre en forskel uden for banen gennem innovation, stil og en kompromisløs stræben efter perfektion. Sammen vil vi skabe stærke brandaktiveringer og banebrydende oplevelser."


Pressemeddelelsen blev sendt med Mynewsdesk